Cuma , Nisan 19 2024

Köpekli Aktivite: Erikli Yaylası ve Çevresi

Haftasonu köpeğinizle yapabileceğiniz günübirlik bir köpekli aktivite için tavsiyemiz var: Yalova – Çınarcık– Teşvikiye bölgesi! Erikli Yaylası ve çevresi.

İstanbul Pendik’ten bindiğimiz feribot 45 dakika sonra bizi Yalova’ ya getirdi.

Gün boyunca acıkmamak ve güzel bir pazar sabahı kalvaltısını ihmal etmemek için önce Elif’in Yeri‘nde kahvaltı yaptık.

Yemeklerin bu kadar güzel olabileceğini tahmin etmemiştik ama neyse ki menüdeki kahvaltıya dair herşeyi ısmarlamışız; güne böylelikle mükemmel bir şekilde başlamış olduk.

Teşvikiye Köyü’nden Yalova Kent Ormanı’na oradan da Erikli Yaylası‘na ulaştık.

Dereyi takip edip, köprülerin üzerinden geçerek, kar sularının da erimesiyle gürül gürül akan çifte şelalelere vardık. Bizden başka sadece bir-iki kişi vardı.

Lima‘yı da özgürce koşsun, ormanı keşfetsin diye serbest bıraktıysak da, yabancı yerde çekindiğinden olsa gerek, pek dibimizden ayrılmadı.

Büyük şelaleye gelince ise sesinden mi yoksa görüntüsünden mi bilinmez, bizi hiç şaşırtmadı ve korktu!

Şelalelerden sonra, Büyük Dipsiz Göl denilen ikinci durağa vardık. Biz araba ile gittik ama çevrede kamp kıyafetlerini giymiş ve bu yolları yürüyerek geçen bir-iki grup vardı.

Göl çok güzel bir yeşildi, dipsiz mi hakikaten bilmiyorum ama içinden çıkan ölmüş dallar, ağaç kökleri ve çevresinin yanmış ya da kurumuş olması biraz ürkütücü olmasına sebep olmuştu.

Gölün etrafında küçük bir tur yaptık, Lima yine mutluluktan mest oldu. Her on dakikada bir tuvaletini yaptı, her yeri kokladı, hatta bir de göle atlayıp sonra titreye titreye gezdi!

Bundan sonrası için planımız Delmece Yaylası’na çıkmaktı fakat beklemediğimiz bir şeyle karşılaştık: Haftalar önce yağmış olan kar yollardan hala kalkmamıştı!

Gidebildiğimiz kadar gittik ama yaylaya ulaşamadan yolun kapanmış olduğunu kabul ederek – tabii ki önce karda biraz oynayıp keyfini çıkardıktan sonra – kös kös geri döndük.

Sonrasında Armutlu Yarımadası’nı turlayıp, dönüş feribotuna yetiştik.

Başka bir alternatif ise Termal bölgesini gezmek olabilirdi. Umuyoruz ki baharda tekrar gittiğimizde hem Delmece Yaylası’nı hem de Termal Bölgesi’ni keşfedeceğiz.

Bütün bir araba yolcuğuluğu boyunca uyuyan Lima, ancak ertesi gün uyandı! Doğa gezilerinin en güzel yanı, beyni ve vücudu yorulmuş köpeğinizin huzurla uyuması 🙂

Bunlara da göz atabilirsiniz

Köpeğiniz için havuzlarda bulunabilecek tehlikeler ve dikkat etmeniz gerekenler

Yüzmek köpekler için harika bir egzersiz ve bulunmaz bir serinleme fırsatıdır. Birçok köpek havuz ya …